Va monopoliza Sandero clasa mică?

Va monopoliza Sandero clasa mică?
  • Publicat:
  • Actualizat:

Apariția unui model ieftin, dar care să nu lipească eticheta “familist” pe fruntea posesorului, va determina modificări în structura vânzarilor de automobile noi din România. Dacia Sandero ar putea fi modelul potrivit, în țara potrivită, în anul 2008 potrivit.

Vom analiza întâi modelele care pot lupta pe piață cu aceeași armă ca și Dacia Sandero, prețul. După care le vom trece în revistă pe acelea care, strict financiar, nu au nicio șansă într-un duel comercial, dar reprezintă produse mai mature și bine poziționate în ochii consumatorilor.

Chevrolet Aveo este modelul care are prețuri apropiate de calibrul celor care, se presupune că, vor fi practicate de Dacia pentru noul autoturism. Deși ambele sunt cotate în jurul sumei de 9.000 de euro, Dacia Sandero câștigă la capitolul spațiu, prin cei 4,02 metri lungime și 320 de litri pentru portbagaj, față de 3,88 metri și 220 de litri coreeni.

Varianta cea mai ieftină a lui Chevrolet Aveo, cea cu motorizarea de 1,2 litri 16v și echipare Direct, costă 8.300 de euro. În luna martie, dealerii Chevrolet practică o reducere de aproape 800 de euro, în așteptarea versiunii facelift, care va apărea în luna aprilie.

Versiunea facelift Chevrolet Aveo va fi disponibilă cu două motoare pe benzină cu puteri crescute: 1,2 litri cu 84 CP și 1,4 litri cu 98 CP. Însă Dacia Sandero evocă avantajul economiei, plusând cu două dieseluri. Va fi interesant de urmărit evoluția vânzărilor celor două modele, ținând cont că vizează același public și vor fi lansate aproximativ în același timp.

Oricum, noul model Chevrolet Aveo este de așteptat să beneficieze în continuare de discounturi substanțiale, pentru a face față concurenței cu Dacia Sandero. În plus, Chevrolet se bazează pe stocuri mari, pentru o livrare rapidă a mașinii – ceea ce ar putea fi un argument serios în cazul în care cererea masivă preconizată pentru Dacia Sandero va duce la perioade lungi de așteptare.

Fiat Punto Classic este alt exponent al segmentului modelelor de clasă mică în două volume, cu prețuri avantajoase. Modelul italian are un preț de pornire de 8.754, dar oferă 60 de cai obținuți dintr-un propulsor de 1,2 litri. Spațiul este un alt aspect care îl descalifică pe Fiat Punto Classic în fața lui Dacia Sandero, măsurând doar 3,86 metri.

Nici Multijetul nu prea se poate compara cu dCi-ul de pe varianta high-end a lui Sandero prin prisma puterii, iar prețul este iarăși situat peste cel al colegului de clasă de la Mioveni. De fapt, dacă cei de la Dacia se vor ține de cuvânt și vor lansa un model decent ca dotări și cu motorizarea 1,5 dCi de 85 de cai la prețul de 9.500 de euro, va fi cam greu pentru concurență să vină cu o ofertă pe măsură.

Să nu uităm, totuși, că Fiat Punto Classic își trăiește ultimele zile, fiind fabricat în paralel cu fratele mai modern, Fiat Grande Punto.

Peugeot 206 nu se poate numi un model low cost, dar, pe măsură ce hatchbackul a înaintat în etate, promoțiile și edițiile speciale l-au făcut avantajos. Astfel, cu un preț de 9.650 de euro, incluzând reducerile practicate, versiunea Peugeot 206 One Line este unul dintre cele mai vândute modele de clasă mică ale anului anterior și se bucură de o popularitate unanimă în rândul celor care apreciază libertatea de mișcare în mediul urban.

Deși este mai mic ca dimensiuni și nu are o gamă la fel de bogată de motorizări, 206 își va găsi ușor adepți în tagma clienților cu viziuni cosmopolite, dar cu buget restrâns. La fel ca în cazul lui Fiat Punto Classic, Peugeot 206 va fi scos în curând din scenă de fratele mai nou, Peugeot 207.

Astfel, concluzia în ce privește bugetul este destul de simplă: Dacia Sandero este concurată relativ serios doar de modele învechite tehnic și moral, care vor ieși în curând din fabricație. Principalul concurent va fi, deocamdată, doar Chevrolet Aveo.

Vestic auster sau Sandero „full” – este o întrebare care va răsări în mintea multor clienți care sunt în căutarea unui automobil de oraș, care să nu coste mai mult de 10.000 de euro.

Per ansamblu, dacă facem abstracție de imaginea de marcă sau calitatea, încă nedemonstrată, a modelului Dacia Sandero, balanța ar cam înclina spre modelul românesc. Dar cum puterea de cumpărare a românilor crește, argumentul preț nu va mai fi primordial în alegerea unor modele cotate similar, dar diferențiate prin percepția asupra brandului.

Cel mai vândut model de clasă mică în două volume al anului trecut și cu o plasare fruntașă și în statisticile de început de 2008 este Ford Fiesta. Prețul de bază al variantei de intrare este de 9.990 de euro și conține ca ofertă o serie de dotări opționale incluse în preț.

Ford Fiesta oferă cam aceleași dotări ca și Sandero: ABS+EBD, aer condiționat, radio CD cu patru difuzoare, geamuri electrice și lista poate continua. Sandero vine, însă, în plus cu 2 airbaguri laterale (nedisponibile pe Ford Fiesta), asistență la frânarea de urgență, un motor mai puternic și spațiu mai generos pentru bagaje.

Fiesta mizează pe promoțiile de sfârșit de carieră, dar și pe capitalul de imagine generat de venirea Ford la Craiova.

Pe locul secund la clasa mică s-a plasat anul trecut Volkswagen Polo, cu 6.316 comenzi. Modelul a avut un preț de 8.900 de euro pentru varianta Happy prin programul “Rabla”, deci ar putea fi un posibil concurent low-cost pentru modelul Dacia Sandero.

Oferta este, însă, destul de spartană pentru acești bani, modelul fiind privat de multe dintre dotările de siguranță și confort de care hatchbackul românesc beneficiază. În pus, are un motor în doar 3 cilindri, cu o capacitate de 1,2 litri și putere de 70 de cai.

Imaginea puterncă de automobil german, dublată de percepția calității sunt atuurile care îl mențin pe Polo pe o piață cu afinități nemțești. Până la apariția noii generații pe piață mai trebuie așteptat un an, deci VW Polo va beneficia, cel mai probabil, de discounturi.

Top 3 pe 2007 este încheiat de Opel Corsa. Prețul pentru varianta de intrare a citadinei Opel Corsa este de 10.300 de euro cu toate taxele și este aferent nivelului promoțional de echipare Edition. Oferta constă într-un motor de 1,2 litri și 80 de cai, aer condiționat, ABS și aibaguri frontale pentru șofer și pasager.

Opel Corsa este modelul care se apropie cel mai mult de dimensiunile lui Sandero, având o lungime de 4 metri și un portbagaj de 290 de litri. De asemenea, este și cel mai modern față de ceilalți concurenți.

Cum va influența Sandero vânzările Dacia ?

Dacia Sandero intră pe piață în momentul de apogeu al fenomenului auto în România. Dacă Dacia Logan și-a făcut apariția în perioada în care românii apreciau un automobil după capacitatea portbagajului și berlinele "pentru piețele emergente" încă patronau fenomenul auto, Sandero își va face loc în segmentul cel mai important ca dinamică în ultimii ani, cel al modelelor de clasă mică în două volume.

Sandero, în versiunea argeșeană, va ținti către acel public care nu deține resursele materiale pentru a accede la modele în două volume cu buletin vestic, dar consideră Dacia Logan un model cu prea multe trăsături familiste.

Deci, teoretic fratele în trei volume nu se va simți amenințat o dată cu lansarea oficială a modelului în două volume. Practic, cum criteriul financiar a contat în multe din deciziile cumpărătorilor de Logan, Dacia Logan ar putea experimenta o erodare a cotei de piață (ceea ce s-a observat și la lansarea modelului break, Logan MCV).

La prima vedere, acest fapt ar putea părea un act de canibalism comercial între două modele ale aceleiași mărci. Însă Dacia încearcă să anticipeze tendințele pieței, în condițiile în care cererea de Dacia Logan este pe o pantă descendentă și Ford va produce la Craiova tot o citadină. Sandero de România va ține astfel vânzările constructorului prin factorul noutate la un nivel ridicat, până când gama se va întări cu Dacia SUV și următoarea generație Dacia Logan.

În acest context, Dacia Sandero pare că își va găsi destul de ușor locul pe piața românească, fiind un produs similar Loganului, dar, totuși, complementar. Hatchback-ul va încerca să păstreze părțile forte ale modelului în 3 volume – habitabilitate și preț, dar corectează un pic prin aspectul mai “șlefuit” și tineresc concepția de “dulap” pe patru roți, destinat familiilor ce își petrec weekendurile la țară.
www.promotor.ro

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat…
Karim Benzema a văzut ce se întâmplă cu Kylian Mbappe la Real Madrid și i-a spus clar: ”O să te omoare!”
Karim Benzema a văzut ce se întâmplă cu Kylian Mbappe la Real Madrid și i-a spus clar: ”O să te…
Elodia trăiește?! Mama lui Cristian Cioacă șochează! Unde ar fi nora ei, de fapt?!
Elodia trăiește?! Mama lui Cristian Cioacă șochează! Unde ar fi nora ei, de fapt?!
Ce se mai aude de Silkeborg, echipa care a i-a dat 10 lui FCSB în mandatul lui Nicolae Dică
Ce se mai aude de Silkeborg, echipa care a i-a dat 10 lui FCSB în mandatul lui Nicolae Dică
Asta ar putea fi mutarea anului în Superliga! Antrenorul ales pentru a-l înlocui pe Costel Gâlcă la Universitatea Craiova
Asta ar putea fi mutarea anului în Superliga! Antrenorul ales pentru a-l înlocui pe Costel Gâlcă la Universitatea Craiova
Şumudică nu înţelege cum Becali a renunţat la un asemenea fotbalist:
Şumudică nu înţelege cum Becali a renunţat la un asemenea fotbalist: "Eu n-am văzut în viaţa mea aşa ceva". Reacţia…
Dieta STRICTĂ pe care o respectă Maia Sandu. Ce mănâncă zilnic președinta Republicii Moldova, pentru a se menține la 45 de kg
Dieta STRICTĂ pe care o respectă Maia Sandu. Ce mănâncă zilnic președinta Republicii Moldova, pentru a se menține la 45…
Viviana Sposub, imagini cu burtică de gravidă! Fanii sunt în culmea fericirii! ”Sarcina ușoară și multă sănătate”
Viviana Sposub, imagini cu burtică de gravidă! Fanii sunt în culmea fericirii! ”Sarcina ușoară și multă sănătate”
BANCUL ZILEI. – Bulă, de acum o să înveți 25 de ore pe zi!
BANCUL ZILEI. – Bulă, de acum o să înveți 25 de ore pe zi!
Ce salariu are un român din Germania, după 6 ani de muncă:
Ce salariu are un român din Germania, după 6 ani de muncă: "E corectă viața? Mă întorc în România"
OZN văzut în BUCUREȘTI?! Un fost oficial de la Pentagon a dezvăluit că...
OZN văzut în BUCUREȘTI?! Un fost oficial de la Pentagon a dezvăluit că...
Gigi Becali a fost aproape de o afacere uriaşă cu Donald Trump! Ce plan avea miliardarul american în România
Gigi Becali a fost aproape de o afacere uriaşă cu Donald Trump! Ce plan avea miliardarul american în România
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
Dan Diaconescu aruncă bomba despre Traian Băsescu: Este diavolul pe Pământ (VIDEO)
Dan Diaconescu aruncă bomba despre Traian Băsescu: Este diavolul pe Pământ (VIDEO)
"Inima frântă! Te-am căutat ca disperatul!" Doi copilași români, rămași orfani după ce tatăl lor a fost înghițit de puhoiul…
Accident teribil pe DN15! Vedeta a murit pe loc
Accident teribil pe DN15! Vedeta a murit pe loc
Cel mai bun mouse pentru jucătorii de titluri eSports
Cel mai bun mouse pentru jucătorii de titluri eSports
Dulapurile lui Ronaldo, Beckham şi Zidane din vestiarul lui Real Madrid, scoase la licitaţie
Dulapurile lui Ronaldo, Beckham şi Zidane din vestiarul lui Real Madrid, scoase la licitaţie
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
Maria Popovici a devăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
Maria Popovici a devăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
×